Xerox zet in op regionale MKB-support voor IT-vraagstukken

Ondernemers in het MKB hebben graag hun (dienstverlenende) leveranciers dichtbij huis en snel beschikbaar bij vragen. Xerox speelt hier sinds vorig jaar op in met zijn nieuwe, regionale verkoopkanaal, Xerox Business Centers (XBC). Deze plaatselijke business resellers helpen MKB-bedrijven en stichtingen met hun IT-vraagstukken en automatisering van werkprocessen. Talloze organisaties willen immers hun documenten slimmer verwerken, zodat de productiviteit omhooggaat en document- en informatieverwerking én -deling minder tijd en fouten kost. Met de XBC’s is er voor het MKB weer een lokale partij waar ze gemakkelijk zaken mee kunnen doen. Met andere woorden, er is weer regionale aandacht voor de klant.

Sterk Productportfolio

De regionaal werkende XBC’s vertalen de visie van Xerox naar de lokale ondernemers met de inzet van slimme en bewezen Xerox oplossingen zoals (multifunctionele) printers, intelligente apps, aanverwante software en uiteraard support. Zo helpen zij lokale organisaties processen te stroomlijnen en de productiviteit te verbeteren.

De (multifunctionele) Xerox printers ontwikkelen zich steeds meer als een werkplekassistent, waarbij de gebruiker centraal staat en met de inzet van apps kan werken met hetzelfde gemak en snelheid als op een smartphone, altijd en overal. Aangevuld met de lokale kennis en dienstverlening van de XBC’s om werkprocessen te optimaliseren ontstaat een omgeving waarbij organisaties meer flexibiliteit, efficiëntie en mogelijkheden hebben.

Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om een multifunctionele printer aan te passen, zodat ze voldoen aan speciale workflow-eisen met oplossingen voor documentbeheer, mobiel printen en toegangscontrole per gebruiker. Maar ook koppelingen naar primaire applicaties en (financiële) processen. Zo kunnen medewerkers altijd verbinding maken of het nu thuis, onderweg of op kantoor is. Al binnen enkele weken kan dit geregeld zijn en tegen lage investeringen. De multifunctionele printer is de start en het eindpunt van het werkproces. Een goed ingericht proces biedt zo nieuwe inkomstenbronnen, een verbeterde klantenbinding en loyaliteit op.

Service en support dichtbij

Er zijn inmiddels XBC’s in Amsterdam, Den Bosch, Hengelo, Arnhem, Utrecht en Rotterdam. Dit voor MKB-organisaties laagdrempelige verkoopkanaal is van scratch af opgetuigd. De XBC’s worden ondersteund door Xerox met leadprogramma’s, kortingen en support. Xerox deelt de eigen kennis en kunde van het MKB en het Xerox portfolio zoveel mogelijk om de XBC’s uitstekende ondersteuning te bieden. Al vanaf pre-sales werken Xerox consultants samen met de XBC’s bij gesprekken met MKB’ers. Samen spreken ze over de behoeften die er zijn, en ze helpen bij de implementatie en het beheer van de producten en diensten.

Sander Scholts is een van de eersten die met een XBC startte en hij vestigde zich in Amsterdam. De eerste klanten wisten hem goed te vinden en hij is positief over de toekomst, want, zo zegt hij: “Na de corona hick-ups kan het alleen maar beter gaan.” Zijn partner is inmiddels ook actief voor het XBC bezig want zij leidt het shared service center dat zij gezamenlijk hebben opgezet voor alle XBC’s. Het XBC Service Support Center zit in IJmuiden. Hier worden de machines voorbereid voordat ze naar de klant gaan (pre-installation) en worden klanten geholpen met alle vragen die niet verkoopgericht zijn. Zo worden de klanten sneller geholpen en ontzorgt zij de XBC’s die zich vooral op de verkoop richten.

Deze week opent XBC Brabant van Raymond van Beers zijn nieuwe locatie in Den Bosch langs de A2 (verhuisd van Eindhoven). Prijstechnisch is het ook een goede tijd, legt Raymond uit, die in 2022 is gestart. “Door de huidige prijsstijgingen in de markt zie ik juist kansen voor mijn klanten. Door corona heeft er een vergaande digitaliseringsslag plaats gevonden en wordt er minder geprint. Het loont om samen te zitten en de huidige printcontracten onder de loep te nemen. Hiermee kunnen bedrijven flink besparen en verduurzamen. En tegelijkertijd: waar mensen vorig jaar nog veel thuiswerkten, komen ze nu weer naar kantoor, waar ze weer meer printers en scanners gebruiken.”

Benieuwd hoe Xerox kan helpen bij IT vraagstukken? Neem contact op!

Als u onderstaand contactformulier invult nemen we snel contact met u op.