Xerox rapporteert vooruitgang op het gebied van milieu- en maatschappelijk stappenplan

Xerox implementeerde een bewustmakingstraining over klimaatverandering voor alle medewerkers wereldwijd als onderdeel van zijn toewijding aan Net Zero 2040.

Xerox heeft zijn 2022 Global Corporate Social Responsibility (CSR) Report gepubliceerd met een overzicht van de voortgang, gegevens en doelen die verband houden met het lopende werk van het bedrijf op het gebied van maatschappelijke, governance- en milieu-impact.

“Xerox is al lang toegewijd aan zijn rol als een verantwoordelijke bedrijfsburger en draagt zijn steentje bij aan het creëren van een duurzame toekomst. Deze toewijding gaat verder dan de bedrijfsgrenzen, terwijl onze teams werken om te doen wat het beste is voor mensen, het milieu en onze samenleving. Onze collega’s geven het goede voorbeeld. Ze werken integer en bevorderen een cultuur die de hoogste ethische normen handhaaft, en hun prestaties dit jaar leggen de basis voor ons om ons netto nuldoel tegen 2040 te bereiken”, aldus Steven Bandrowczak, chief executive officer bij Xerox.

Als onderdeel van het doel van het bedrijf om tegen 2040 netto nul emissies te bereiken, implementeerde Xerox een bewustzijnstraining voor klimaatverandering voor alle werknemers wereldwijd om hen te informeren over het netto nuldoel van het bedrijf en hoe ze hier persoonlijk aan kunnen bijdragen. Het bedrijf verminderde ook het energieverbruik in zijn activiteiten, dat goed is voor een meerderheid van zijn broeikasgasemissies, met 12,8% in 2021 in vergelijking met 2020.

Andere hoogtepunten uit het rapport zijn:

  • Lancering van Xerox Volunteer Days waarin meer dan 500 medewerkers meer dan 7.000 uur vrijwilligerswerk deden in hun lokale omgeving.
  • Het uitvoeren van het robuuste stappenplan, dat leidt tot een toename van de diversiteit, inclusiviteit en betrokkenheid van het Xerox-personeel.
  • Integratie van milieu-, sociale en governance-statistieken in de compensatiecriteria voor senior management.
  • Samenwerken met de EPA aan de ontwikkeling en uitrol van ENERGY STAR-criteria voor gereviseerde producten en het lanceren van drie nieuwe gereviseerde modellen die gecertificeerd zijn volgens de nieuwe normen.

De initiatieven in het Global CSR Report 2022 sluiten aan bij Xerox’ innovatie-erfgoed om echte uitdagingen op te lossen. Xerox maakt gebruik van CareAR om zijn service-ervaring te differentiëren. Dankzij de ondersteuningsmogelijkheden op afstand van CareAR is het aantal bezoeken op klantlocatie in slechts één jaar al met meer dan 21.000 te verminderd, waardoor meer dan 269.000 ton CO2 is vermeden.

Xerox heeft het MVO-verslag 2022 opgesteld volgens de normen van het Global Reporting Initiative (GRI) en de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) van de Verenigde Naties. Daarnaast blijft Xerox zijn MVO-statistieken bekendmaken met behulp van de Sustainability Accounting Standards Board (SASB) en de Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) -normen om ervoor te zorgen dat onze belanghebbenden volledige transparantie hebben in onze MVO-voortgang.