Printer Leasen

Printer Leasen van Xerox?

Printers leasen? Investeren in een zakelijke printer brengt veelal hoge kosten met zich mee. Naast de eenmalige investering heeft u doorlopende kosten, zoals het vervangen van toner en papier en periodieke kosten voor onderhoud en reparaties. Daarom kiezen de laatste 2 decennia steeds meer bedrijven voor het leasen van bedrijfsprinters. Maar is dit ook voor uw organisatie de beste keuze? We brengen hierbij graag de voor- en nadelen van het leasen van bedrijfsprinters in kaart.

Voordelen van printers leasen

Lage instapkosten: Door te leasen kunt u (multifunctionele) bedrijfsprinters inzetten zonder hoge eenmalige investering. De beschikbare liquide middelen of een krediet kunnen voor andere zaken worden ingezet.

  • Geen gedoe: Een Service Level Agreement (SLA) is vaak onderdeel van het leasecontract. In dit contract tussen de leverancier en de klant staan de (service)voorwaarden omschreven. Van onderhoudsplan tot het eventueel vervangen of verwijderen van de printers. Heeft u beperkt IT’ers in dienst, dan kan dit zeker lonen. Heeft u voldoende IT’ers? Weet dan dat een SLA de  werkdruk verlaagt en budgetteren makkelijker maakt, omdat u geen aparte facturen voor toners, service en onderdelen krijgt.
  • Altijd een printer die werkt: Zeker bedrijven die gebruikmaken van productieprinters of grootformaat printers zijn in sterke mate afhankelijk van de apparatuur. In een leasecontract zijn vaak vervangende machines opgenomen, waardoor u ook in extreme situaties binnen een dag weer up-and-running bent.
  • Hardware blijft up-to-date: Wanneer de leaseperiode afloopt bent u vrij om nieuwe apparatuur te kiezen. Nieuwer, sneller, goedkoper, of gewoon een andere die voldoet aan de bedrijfsbehoefte van dat moment.

Nadelen van printers leasen

  • Iets duurder op de lange termijn: Net als bij een telefoon inclusief abonnement is het leasen van een printer uiteindelijk iets duurder, omdat de huurder rente betaalt. Aan het einde van een leaseperiode hebben de meeste huurders meer betaald dan de werkelijke waarde van de bedrijfsprinter.
  • Overeenkomst: Het afsluiten van een (meerjarig) printer-leasecontract kan – zeker voor kleinere bedrijven en met name voor startups – een ongewenst gevoel van langjarige verplichting opleveren. Voorziet u de komende jaren een grote groei of juist daling van het aantal medewerkers en dus in de printbehoefte? Besef dan, dat u printvolumes vaak flexibel kunt laten vastleggen.

Meer weten?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van printer leasen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op

Conclusie

  • U zoekt een flexibele printoplossing die met uw wensen meegroeit
  • U wilt volledig ontzorgd worden
  • U wilt geen grote eenmalige investering doen
  • U wilt slechts enkele facturen per jaar verwerken en strak budgetteren
printer leasen

Fiscale gevolgen van printers leasen

Er zijn fiscale gevolgen voor het leasen van bedrijfsprinters. Een financiële lease valt onder de activa op de balans, waar een operationele lease onder passiva valt. Voordat u een definitieve beslissing neemt over het kopen of leasen van bedrijfsprinters kunt u uw accountant om advies vragen. Meer weten over het leasen van bedrijfsprinters? Vul onderstaand formulier in en wij denken graag met u mee.

Neem contact op

Wilt u weten hoe bedrijfsprinters in de lease ook uw organisatie vooruit kunnen helpen? Wilt u een afspraak inplannen of meer informatie ontvangen? Als u onderstaand contactformulier invult nemen we snel contact met u op.

💬 Hulp nodig?